Alla hjärtans dag!

 
Idag är det kärlekens dag, alla hjärtans dag!
Just i år firar vi inte den dagen tillsammans :-(
Denna veckans är Jesper iväg och åker skidor med två av våra barn och jag är hemma och jobbar.
 
Man kan tycka att "alla hjärtans dag" är en kommersiell dag som man inte skall gynna genom att gå och handla presenter till varandra.
Om detta kan man tycka mycket men jag tycker inte att det är så dumt att uppmärksamma kärleken på ett alldeles särskilt sätt.
Jag tror det är viktigt att ta sig tid för att vårda kärleken. Kärleken är en gåva som man skall vara rädd om. Kan denna dag bidra till detta så varför inte?!
Presenter behöver inte vara dyra med det skall vara något som man vet att den andre blir glad av.
Man skall inte ge presenter med baktanken att själv få presenter, man skall ge för att man vill göra någon annan glad!
 
Idag har jag skickat med en liten present till Jesper via en av döttrarna, bara för att göra honom glad.
 
Jag önskar er alla en fin Alla hjärtans dag!
/Malin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0