Saga Norén, Länskrim Malmö

Igår kollade vi på 8:e avsnittet på den svensk-danska serien Bron och den är riktigt bra. En karaktär som ger mycket liv åt denna serie är Saga Norén som bevisligen har lite problem med relationer och det sociala spelet. I en tv-serie eller på film blir det roligt men jag önskar ingen att ha det som hon har det på riktigt.
 
Öresundsbron må binda samman Sverige och Danmark men Saga verkar bränna alla broar till sina nära och kära genom sitt bryska och rättframma kommunikationssätt. Jag kallar detta direkt kommunikation där man säger precis vad man tänker och det är ju ärligt och rätt, men det kan ju såra en hel del faktiskt. Så jag skulle rekommendera ett lite mer indirekt sätt att kommunicera. Jag försöker leva efter devisen "säg inte allt du vet, men vet allt du säger" och det verkar ha gått bra så här långt. Min erfarenhet är oxa att detta går att träna upp (åtminstone till viss del, i alla fall om man inte har någon sjukdom som ställer till det).
/Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0